opis trasy mega

Nowa trasa MEGA dla maratończyków walczących o tytuł Mistrza Dolnego Śląska.
W tym roku proponujemy nową bardziej wymagającą trasę, dwukrotny wjazd na Orlicę wymaga bardzo dobrej kondycji.
47 km i 1300 m przewyższenia.
 
 
Zapraszamy do zapoznania się z dokładnym opisem. Przy każdym punkcie podajemy odległość od startu oraz różnicę przewyższeń względem poprzedniego punktu.


z1Start honorowy, główny parking w Zieleńcu

KM: 0,0 ΔH 0m (880 m.n.p.m.)

Startujemy z wysokości 880 m.n.p.m, łatwo domyślić się, na początku będzie w dół. Nie rozpędzimy się jednak zielenieckim asfaltem, gdyż w przejeździe honorowym przez Zieleniec poprowadzi nas pilot na motorze w eskorcie zielenieckich górali. Błyskawicznie stracimy kilkadziesiąt metrów wysokości, dzięki czemu start ostry, jak przystało na maraton górski, będzie ostro pod górę.

 

 

z2

Start ostry, wjazd na szczyt stoków narciarskich

KM: 1,0 ΔH -30m (850 m.n.p.m)

Ruszamy ostro pod górę leśną drogą. Zanim dojedziemy na szczyt możemy kilkukrotnie podziwiać przepiękny krajobraz okolic Zieleńca. Każdy kolejny widok uświadamia nam jak wysoko wjechaliśmy. Widzimy w dole szosę, którą jechaliśmy po starcie.

Szczyt stoków narciarskich

KM: 4,0 ΔH +160m (1010 m.n.p.m)

Nasz wysiłek nie poszedł na marne, czeka nas teraz szybki zjazd. Tylko 3 km, a będzie wszystko to co najlepsze w zjeździe: szybko w dół szutrową drogą po stoku narciarskim, kawałeczek asfaltem, trawiastą ścieżką w dół po stoku narciarskim i na koniec szybki szuterek.

z4z6

z5z8

Droga Dusznicka

KM: 6,7 ΔH -300m (710 m.n.p.m)

Przecinamy drogę Zieleniec - Duszniki. W tym roku nie pojedziemy asfaltem, w dół. Przed nami podjazd pod Torfowisko.

Podjazd pod Torfowisko

KM: 6,9 ΔH -10m (700 m.n.p.m)

Na początek ostro pod górę, potem skręcamy w lewo - musimy ominąć rezerwat Torfowisko pod Zieleńcem. Szkoda, że w czasie maratonu nie możemy przejechać przez Torfowisko, zerknijcie zatem na zdjęcia.

z27z16

z12z15z13z14

Kołodziej

KM: 8,3 ΔH +50m (750 m.n.p.m)

Mijamy szczyt Kołodziej, skręcamy w prawo i wąską ścieżką przez las dojeżdżamy do Widlastej drogi. Trochę pod górę, potem w dół.

Widlasta drogaz17

KM: 9,0 ΔH +0m (750 m.n.p.m)

Przejeżdżamy przez strumień, skręcamy w prawo. Przed nami podjazd Widlastą Drogą. To jedno z piękniejszych miejsc naszej trasy. Jedziemy na obrzeżach obszaru chronionego Natura 2000 „Torfowiska pod Zieleńcem”. To najgłębsze, najstarsze i najrozleglejsze torfowiska w Sudetach. Popatrzcie na boki, jak piękny las nas otacza. Zwróćcie uwagę na zmianę scenerii, drzewa iglaste zastąpiły drzewa liściaste (warto wrócić tu na polską złotą jesień, kiedy jest tu jeszcze piękniej).

Trawers

KM: 9,6 ΔH +0m (750 m.n.p.m)

Skręcamy w lewo w starą kamienistą szutrówkę. Trawersujemy zbocze Zbójnickiej Góry.

Droga Justyny - Bufet

KM: 11,4 ΔH +0m (750 m.n.p.m)

Mamy w nogach tylko 11km, ale przejechaliśmy najbardziej wymagajacy odcinek trasy. Czas uzupełnić płyny, zjeść owoców i drożdżowego ciasta.

Nowa szutrówka

KM: 11,4 ΔH +0m (750 m.n.p.m)

Przed nami 2 km szutrem trawersującym zbocze. Trasa po równym, nowo wybudowaną leśna drogą, szybko z wieloma zakrętami.

Zjazd wzdłuż strumienia

KM: 13,7 ΔH +0m (750 m.n.p.m)

Lokalni zjazdowcy wytyczyli kilometrowy singiel, aby poczuć smak adrenaliny.

Droga Ku Szczęściu

KM: 15,5 ΔH -110m (600 m.n.p.m)

Czy 6,5 km podjazdu na Orlicę (1080 m.n.p.m) i 480 m przewyższenia, to szczęśliwa droga? Skoro wybraliśmy trasę MEGA odpowiedź brzmi TAK, tym bardziej że pokonamy są dwukrotnie w czasie zawodów. Nową szutrówką powoli nabieramy wysokości, ostatnie 1,5 km to wyzwanie dla najlepszych, średnio 12% po wąskich leśnych drogach. 

Orlica

KM: 21,8 ΔH +480m (1080 m.n.p.m)

Przed nami piękny singiel graniczmy, 3 km lekko w dół i małym podjazdem.

Stacja wyciągu Gryglówka

KM: 24,7 ΔH -70m (1010 m.n.p.m)

Został nam kilometrowy zjazd na miejsce startu, nie jest to jeszcze dla nas meta, gdyż czeka na nas drugie okrążenie.

Koniec I pętli

KM: 25,8 ΔH -130m (880 m.n.p.m)

Dobrze, że zachowaliśmy jeszcze trochę siły, przed nami powtórka z rozrywki.

Meta

KM: 46,7 (880 m.n.p.m)

Pełna satysfakcja, daliśmy radę !